Het lange verslag! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu Het lange verslag! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu

Het lange verslag!

Blijf op de hoogte en volg Robbert

31 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Hey!

De afgelopen dagen heeft het internet er hier op me werk eruit gelegen, hierdoor heb ik helaas niet een verslag kunnen schrijven. Maar geen nood! Nu krijg je een lekker lang verslag van de knapste man uit New York!

Anabole verslag
Als eerst wil ik graag nog even mijn excuses aanbieden voor mijn vorige verslag, sommige mensen hadden wat last van enkele krachttermen die zich in het verslag hadden verstopt. Hierdoor werd het een anabole verslagen, excuses en vandaag zal het niet gebeuren! Haha, een change will come!

Verkiezingen
Wat een bruggetje is dat hé! Change is het centrale onderwerp van Obama in zijn berichtgeving naar het Amerikaanse volg. Na Yes we Can, is het nu iets met Change. Helaas heb ik niet veel inhoudelijks over de Amerikaanse verkiezingen te vertellen, dus wil ik graag doorschakelen naar de Nederlandse politieke verkiezingen!

Wilders
De man die zich voornamelijk richt op de afkeer tegen de Europese Unie. Hij is de man die hoopt door te schreeuwen dat hij als enige tegen de Europese Unie is, genoeg achterban kan verscharen om weer te regeren. Maar door zijn afkeer tegen Rutte in de laatste debatten, heb ik het gevoel dat er niemand in de politiek zit te wachten op een kabinet met de PVV erin.
Want als je op Wilders en zijn PVV stemt, weet je een aantal dingen: 1. Hij is de dictator van zijn partij. 2. Er is geen enkele partij meer die met de PVV wil samenwerken. 3. Met zijn haatrelatie met de Islam, raken mensen een beetje klaar met onze wilde vriend. Maargoed er zijn nog hordes mensen die op Wilders stemmen, Volendammers, Heijdenaren en Limburgers; dus die zullen er wel wat in zien.

Rutte
De man die als premier het kabinet heeft opgeheven na 2 jaar met een gedoog partij. Helaas is zijn vernieuwende aanpak niet gelukt; een minderheids kabinet met een gedoog partij. Maar aan de andere kant is het ook een goede zaak, want als niet het hele volk achter het kabinet meer staat; moet er een nieuwe komen.
Wat de VVD goed gedaan heeft in de verkiezingsspotje is de VVD centraal zetten ipv de premier Rutte. Hierdoor richt VVD zich op de veiligheid en een eerlijke rechtgang (straf wie straf verdient) en blauw hoort op straat en niet achter het bureau.
Wat ik minder vind, is de zwakke inbreng van de zorg. Misschien kan ik het me niet goed herrineren, maar ik vond dit niet sterk naar buiten komen. Hierdoor raakt de VVD denk ik niet de juiste snaren bij de achterban, want als ik aan NL denk denk ik niet aan een onveilig land.

Samsom
De man met uitstraling! Dat moet je de PvdA wel nageven, wat een leiders kiezen zij. Zijn altijd mannen die er wel staan, zet bijvoorbeeld een Rutte of Roemer als persoon naast Samson; dan moet je wel eerlijk toegeven dat Samson meer persoonlijke uitstraling heeft dan Rutte of Roemer. Een nadeel is wel weer, dat Rutte en Roemer beter scoren op de betrouwbare uitstraling.
Daarnaast vind ik Samson niet sterk in de premiersdebat op RTL. Hij bleef veel in het midden en zei weinig inhoudelijke punten. Hij leek een beetje op Pechtold van D66 met zijn uitspraken als: ja, dat moeten we samen onderhandelen en dan weten we hoe we eruit komen.

Roemer
Van het lachertje tot een serieuze premierskandidaat. Bij de vorige verkiezingen was hij het lachertje en nogsteeds heeft hij het imago van ‘de gezellige oom’, wat hem denk gaat opbreken voor het premiersschap. Want inhoudelijk kwam die altijd weg met een grapje of een grolletje, maar als premier is dat niet mogelijk. Toch denk ik dat hij een intressante premier zou zijn.
Inhoudelijk is het een doorsnee linkse partij, gelijkheid en respect. Dus daar richt die zich ook op. Grappig vond ik enigzins de campagne commercial met de zout en peper-setje (waarbij op de top van het zout een ‘s’ staat en op het pepermolentje de ‘p’) en dat iedereen SP op tafel heeft.
Wat Roemer ook niet echt helpt is zijn zwakke Engelse taalbeheersing. Jullie hebben vast wel gelezen van: ‘You sit we the baked pears’. Roemer zei letterlijk daarvoor ‘dan zit je met de gebakken peren’. Maar Roemer heeft het niet vertaald, nee! Dat was een tolk.......

Ik ben van mening dat mijn partijtje met de SP moet gaan samenwerken, ik denk dat ze samen tot nieuwe en innovatieve oplossingen kunnen komen ipv denken in de rode, groene, linkse of rechtse oplossingen. Want zowel Samson en Pechtold hebben gelijk; ergens in het midden ligt het antwoord.
En ik denk met een linkse Partij als SP en een rechtse partij als de VVD, zouden er intressante oplossingen verzonnen kunnen worden om Nederland weer op de rails te krijgen. En als ze de PvdA als gedoogpartij zouden nemen, dan zouden er 86 zetels in de 2de Kamer voor het minderheids kabinet zijn. En dat is niet verkeerd, want als de VVD niet eens is met het zorgbeleid; zouden de PVV en GL het kabinet kunnen helpen. Zo doet iedereen mee in de besluitvorming, klinkt wel intressant moet ik zeggen! Haha
Maargoed genoeg serieus gebrabbel.

Kayakken
Vorige week vrijdag ben ik lekker wezen kayakken in NYC! Aan de Hudson River Park kan je namelijk gratis kayakken aan 2 pieren in het weekend in de vakantie. Dus dat heb ik even lekker gedaan met collega Abraham. We mochten tussen de 2 pieren kayakken en ondertussen kan je lekker chillen en vanuit het water naar de stad kijken die recht voor je ligt. Dat was echt genieten na een drukke donderdag op het werk.
Donderdag was namelijk me eerste dag met de Tropical Flowers en daarnaast had ik heel veel bloemen uit Nederland! Dus ik moest als een speer zorgen dat alles weg was en het was dus best wel druk. Daarbij is de zomer bijna voorbij, dus alle klanten komen ook terug om te bestellen. Dus dat is ook leuk! Na het kayakken ben ik met Abby (zoals hij liefkozend genoemd word! Haha) bij Dallas BBQ wezen eten aan Times Square! Dat was lekker en veels te veel. We hadden een nacho salade eerst en daarna kregen we een massabord vol met friet en 2 Kingsize Spareribs. Uiteindelijk zat dus heel me shirt, broek en gezicht onder de BBQ-saus van de Spareribs, ghehe. Daar is de wasmachine voor!

Toen kwam de anekdote van de week:
Ik en Abby waren klaar met eten en Abby heeft een hond. Dus hij zei: ‘Misschien kan ik wel een botje meenemen voor me hondje’. Ik zei: ‘Moet je doen joh, hebbie een doggybag nodig?’. Hij: ‘Ja, ik vraag het zo even’. Toen kwam de ober, die zei: ‘Alles naar wens? ‘ en ik zei: ‘Ja’. Toen duurde het te lang voordat Abby iets zei ove die doggybag voor het botje voor zijn hond. Dus ik zei : ‘ And do you have a doggybag? I would like to take a bone home’. En toen had je dat gezicht van de ober moeten zien; haha. Die stond met stomheid geslagen: Wat mot je nou me een bot thuis. Dus ik herstelde het snel: ‘Ja, voor me h’ndje'. En toen kwam er dat kenmerkende: Ooooooooooooooh!’-gezicht. Haha, ik en Abby hebben er hard om gelachen haha.

Zaterdag
Heb ik geslapen, was behoorlijk moe na het uitje van vrijdagavond.
Zondags ben ik wezen rondlopen in New York, eigenlijk had ik niet zoveel zin om iets te doen. Dus ben ik maar een beetje wezen rondslenteren in NYC, want anders heb ik ook niks aan me ‘weekend’. Na een bezoekje aan de Trumph-Tower ben ik wezen liggen in Meadow Sheeps een veld in Central Park. Hier lag ik lekker met een ijsje en toen kwamen er 5 helikopters aanvliegen onder elkaar. Door strepen te trekken en geen strepen te trekken kwam de volgende tekst te voorschijn boven Meadow Sheeps: I Love Karren. Marry Me- Wallace. Hahaha en toen keek heel Meadow Sheeps omzichheen, het was druk, waar dat gelukkige stel stond. Helaas nergens. Toen viel ik bijna in slaap en dacht ik: dat doe ik liever in me eigen bedje. Toen ff snel gesnackt bij Wendy en toen me nest in gegaan.

Maandags weer lang gewerkt en toen heb ik het premiersdebat voor een stukkie gekeken; snel kwam ik erachter dat ik liever iets lichters wilde kijken. Dus toen heb ik Gooische Vrouwen gekeken, haha lekker mannelijk! Maar dat is wel genieten hoor ! Lekker domme simpele humor, ghehe. Met tante Cor, geniaal!

Dinsdags VI gekeken, geskypet met het thuisfront en een pakketje van het thuisfront gekregen met de QUEST! Jeah! Nou heb ik weer wat intressants te lezen bij het wassen! Ghehe, das niet verkeerd :P Daarnaast was alles van me Credit Card afgehaald, dus dat heb ik nu ook beleefd hoe zo credit card werkt. Best wel gekkies.

Woensdags heb ik eenb estelling weggebracht, man wat ben je hier dan lang onderweg. Zeker 2 uur ben ik weggeweest om 1 bestelling weg te brengen bij een klant die een half uur van de C&C woont (normaal gesproken dan). Haha, was wel leuk. Was zo Amerikaanse stadje zoals je dat verwacht, overal Amerikaanse vlaggen uit de huizen en dan die kneuterige gebouwtjes. Ja, dat was wel genieten.

Gisteren heb ik een cake gebakken en me tas ingepakt, want van het weekend ga ik kamperen! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Ik heb zowaar 2! Vrije dagen opgenomen :P Maandag is het hier Labor Day dus dan is iedereen vrij, behalve Robb. Want die moet werken, haha weer lekker logisch. Dus ik heb zaterdag en zondag vrij genomen om te zorgen dat ik op bezoek kan bij een kennis in New Jersey.
Een vriendin van me oma (die al overleden is) en die ook wellis in NL is geweest en daar gezien heb; dus ik ga dat over een paar uur al beleven! Vandaag even me noodzakelijke dingen doen en daarna op naar New Jersey!

Hoe me dat allemaal bevallen is, hoor je in het volgende verslaggie!

Hoop dat jullie weer genoten hebben,
Geniet ervan met wat je ook doet,
Want alles mag en niets moet,

xx
Robb

Tags: Robb, Sexy, Verslag, lang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbert

Op 9 juli 2012 vertrek ik voor 90 dagen naar New York! Dus zoals Frankie al zei: I am about to make a brand new start of it Right there in old New York

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 20917

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 17 September 2012

90 days of New York

29 September 2012 - 30 November -0001

Dutchman in New York

Landen bezocht: