Sandy - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu Sandy - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu

Sandy

Door: Robb

Blijf op de hoogte en volg Robbert

31 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Dit verslag kan ik gaan schrijven over een nieuwe liefde, over een lotterij die ik gewonnen zou hebben,een nieuw businessplan die ik bedacht heb of over mijn lievelingsnummer.....Maar dat zou jullie toch niks intresseren; want deze week is het SANDY-week bij jullie ‘mannetje uit New York’. Dus zal ik wat tijd besteden aan mijn beleving van Sandy.


Start.
Vorige week donderdag komt Robert mijn kantoortje binnen: Robb, heb je het al vernomen van de storm volgende week? Robert zal vrijdag voor een trip naar Holland gaan, dus die is er niet bij. Aan mij de schone taak om het dak zaterdag op te gaan, om in ieder geval het oude materiaal in te sealen en te verzekeren dat het niet instort of wegwaaid.
Zaterdag stonden we ook met zakken zand de ingangen van de Cash en Carry te verzekeren om ervoor te zorgen de regen niet naar binnen kwam. Nadat we alles verzekert en klaar gelegd hadden speculeerde we er lekker op los hoe het eruit zou zien als alles onder water zou lopen.
Niet echt professioneel, wel grappig.

Zondag.
Ik ging werken. En hoorde dat de C&C maandag gesloten is en ik ga gewoon als een bikkeltje werken maandag! Yeah! Robb voor de win!

Toen stuurde ik het volgende smsje nog:

'I'm excited for tomorrow evening, hope to get some special Sandy-action :p'

Maandag
Om 2 uur snachts was er nog weinig aan de hand, behalve een zuchtje wind. Hoe langer ik werkte, hoe sterker de wind leek te worden. Sandy was coming. Ik voelde het, kreeg het er zelfs een beetje spanning van. Zal het allemaal wel goedgaan, wat gaat er allemaal gebeuren! Zelf had ik een leuk linkje gevonden waar mijn appartementje lag:

http://gis.nyc.gov/oem/he/map.htm?lon=-73.92496216179343&lat=40.73701240912996

Veilig dus, buiten alle evacuatieplannen om!

Toen bedacht ik me: waar slaat Sandy als eerst in? Dus ik dacht: Coney Island! Dus ik met de auto naar Coney Island en ik ging daar even polsen hoe ver Sandy genaderd was! En dat was al aardig bezig! Flink wat water een gebouw die half in de fik stond en het golven van circa 2-3 meter.

Daarnaast was op het strand allerlei voorzorgsmaatregelen genomen om de storm tegen te gaan, zo staan er schotten om water tegen te gaan. Maarja ik dacht: als het water 3x ertegenaan slaat; leggen die schotten ook om. Maargoed, je weet wat ze zeggen over Amerika. Only in America!

Dus, ik had dat even aanschouwt en gefotografeerd en natuurlijk! me batterij was op en leeg. Ik met een noodvaart naar me appartement; batterij aan de beademing en vervolgens een lekkere boterham met pindakaas gegeten. Jammie!

Smiddags een stukkie gelopen en geprobeerd wat geld uit de muur te krijgen, dat lukte niet helemaal lekker. Dus me huisbaas kon ik nog niet betalen, het weer was ondertussen zo erg, dat er veel winkels de deuren sloten.

Toen waagde ik ’s-Avonds tussen 6-7 (Sandy op haar sterkst) op een avontuurtje. Ik wilde toch wel even wat meemaken van Sandy. Zo vaak ga ik dat ook niet meemaken. Het regende en veel wind een herfstdag in het kwadraat. Erg, ik keek om elke hoek of er niet iets op zijn pad was om mij te vernietigen of te beschadigen. Ik liep op een gegeven moment over een industrieterrein, wat al helemaal niet slim was!

Want, je weet nooit wat daar op het dak leg! Ik had zelf zaterdag gezien wat voor pestzooi er op ons dak lag. Nou, dat wil ik neit op me hoofd hebben. Ondertussen liep ik als enige levende ziel tussen al dat geraas en kwam ik me gehele trip maar 5 mensen tegen. Niet echt veel dus! Haha.

Ik kwam aan bij een brug waaronder een rails lag. Behoorlijk open ruimte dus, toen ik een kijkje wilde nemen; kwam er een rukwind van rechts. Deze blies mij 1,5-2 meter naar rechts; toen wist ik het: Het is mooi geweest. Dit ga ik anders niet navertellen aan mijn (klein)kinderen.

Ik rechtsomkeerd gemaakt en toen was het ergst! Ik liep eigenlijk de gehele tijd met de wind mee en nu had ik wind tegen! Plastic bekertjes, regen, modder, afval en allerlei shit kwam richting mijn gezicht. Snel kwam ik niet thuis, maar toen ik weer in mijn appartementje was ik kleddernat en moe.

Ik dacht bij mezelf: wat kan ik nog doen vandaag?
- Kon niet naar buiten, waaide/regende hard
- Beter in me app blijven
- Heb alleen geen internet in app
- Wel een warm bedje.

De keuze was gemaakt, ik dook me bedje in!

Dinsdag.
Dinsdagochtend werd ik half wakker en deed het licht aan in me slaapkamer, tot me schrik vloog het licht aan! En ik dacht: mooi! Ik heb elektra!

Tot volgende week!

xx
Robb

  • 02 November 2012 - 19:58

    George Wennekers:

    like bob dylan:blowin inte wind

  • 05 November 2012 - 20:18

    Ruud Boers:

    Hoi Rob,
    waarschijnlijk ben ik een onbekende voor jou. dus zal even uitleggen hoe en wat.
    Ben getrouwd met Marjon van Paassen en zat net een een stukje van je te lezen in de Oefstory.
    Lees ik erg weinig, maar omdat Marjon een stukkie had geschreven ging ik ff lezen.
    Bijkomend iets is dat ik 13 jaar bij J van Vliet heb gewerkt op de veiling. Collin en Erik ken ik dus goed.
    Erik woont zelfs bij mij in de straat.
    Ik werk nu nog steeds op de veiling, maar nu bij een andere bloemenexporteur.

    veel succes daar in NY!
    Gr Ruud

Tags: Sandy, Robb, New York

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Robbert

Op 9 juli 2012 vertrek ik voor 90 dagen naar New York! Dus zoals Frankie al zei: I am about to make a brand new start of it Right there in old New York

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 20905

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 17 September 2012

90 days of New York

29 September 2012 - 30 November -0001

Dutchman in New York

Landen bezocht: