Het leed dat Social Security heet - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu Het leed dat Social Security heet - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu

Het leed dat Social Security heet

Door: Robb

Blijf op de hoogte en volg Robbert

16 December 2012 | Verenigde Staten, New York

Hey!

Alle weken vliegen snel voorbij, zo snel; dat ik soms even vergeet een verslagje te schrijven. Dus hierbij weer een mooi verslagje:

De code van dit verslag is: 444-53-6942

Dinsdag
Vorige week dinsdag ging ik na lang uitstel gedrag, richting de Social Security Administration in Jamaica! Niet van het bobsleeteam, maar gewoon in Queens. Hier zat ik 1,5 uur te wachten, voordat mijn nummertje geroepen werd. Toen mijn nummer genoemd werd, liep ik met me krakende crockies richting de balie. Geef al me papiertjes aan het vrouwtje, en die zegt doodleuk: ‘ Ja, dat doen we hier niet aan’ . Je mot naar een andere tent, gelukkig bleef ik ijskoud. En heel koel.
Pakte me spullen en liep rustig de tent uit, wat een Amerikaans gelul!
Dus ik had weinig zin om er naar de andere tent te gaan.

Maandag.
Toen eindelijk op maandag ging ik met gezonde tegenzin, richting de Social Security Center. Kon eerst me auto al niet kwijt, dus die pleurde ik in een garage. Kostte me uiteindelijk $11, maar dat wist ik toen nog niet.
Liep in een stukje NY, waar ik de enige white amigo was. Maargoed, loop in de Center. Staat er al een rij. Best, ik sluit aan. Dan: crasht het systeem! Dus de rij achter mij groeide groter en toen mochten er gelukkig nog 15 mensen naar binnen. Natuurlijk was ik nr. 16 en mocht niet naar binnen.
Nog wat langer wachten, en nog iets langer. Wordt er opeens een mededeling gegeven: ga maar naar huis.
Ik dubben, zal ik wachten of niet. Na 15 minuten piekeren, vond ik het wel genoeg. Pak me spullen en opens mochten er weer mensen naar binnen. Gelukkig heb ik staan piekeren! Dus ik naar binnen, denkend dat ik zo aan de beurt was!
Krijg ik nummer A100, denk: JOEHOEEEEEE! Bijna klaar. Neehoor, zijn ze bij A68 en blijkt date r ooknog B-nummers zijn…..
Uiteindelijk na uren-uren-uren-uren, voor me gevoel, mocht ik me papiertje inleveren.
Ben bij de balie: Wat is je naam? Robbert van Oeffelt. –Oh, hier staat dat je geen middennaam heb. Ik: huh? Ja, je heet Robbert Van Oeffelt. –Ok.
Ik dacht bij mezelf: Ok, jij weet het beter dan ik. Allemaal prima. Hahahaha. Gekkies

Zaterdag
Kom ik thuis, loop naar me brievenbus en jahoor zit een brieffie in van de Social CSecurity Administration. En hier zit een papiertje in wat mijn Social Security Number in….spannend; maar dat mot ik ff goed opbergen anders ben ik het papiertje kwijt. Haha

Nog 9 daaggies, dan komt de fam over!

Boom opgetuigt, dus dat wordt in ieder geval gezellig haha!
Misschien volgende week het laatste verslaggie van het jaar!

Maar misschien ook niet,
Dus fijne kerstdagen en alvast het beste voor 2013!

xxRobb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Robbert

Op 9 juli 2012 vertrek ik voor 90 dagen naar New York! Dus zoals Frankie al zei: I am about to make a brand new start of it Right there in old New York

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 20903

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 17 September 2012

90 days of New York

29 September 2012 - 30 November -0001

Dutchman in New York

Landen bezocht: