Second week in the Concrete Jungle - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu Second week in the Concrete Jungle - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu

Second week in the Concrete Jungle

Blijf op de hoogte en volg Robbert

24 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een dramatische start vorige week, met die bekeuring, nam ik voor een flinke knip op me uitgave te houden. Tenslotte werk ik in de bloemen, dat verdient nou ook niet echt.

Dinsdag
Nadat ik me verslag geschreven (miss al ervoor) had ik Foam gehaald voor me airco. Deze hadden ik en Danny al erin geplaatst maandag, maar zonder de foam (soort geluidsopvangmateriaal) ken die airco niet naar behoren werken. Dus ik even langs The Home Depot (soort Hornbach/Gamma) en daar het foam gehaald. Daarnaast had ik maandags overheerlijke pasta gemaakt, dus die heb ik dinsdag ook maar even genuttigd :)

Daarna had ik zin in een trip, dus ging ik rijden naar de Brooklyn Bridge. Langs de snelwegen en met de navigatie, kwam ik er aan.....mocht ik er niet overheen rijden. Lekker snugger van mezelf haha. Prachtig plaatje gezien in het boek die ik van me opa en aangetrouwde oma gehad heb, ken ik er weer niet overheen. Nouja dan maar parkeren, Sjongejonge wat een slecht plan was dat! $15 voor een uurtje parkeren, $22 voor 2 uur, ja Aaa-me-hoela! Ik rechtsomgekeerd gemaakt en naar huis met die handel. Dus toen was ik vroeg thuis om lekker te gaan slapen!

...dat dacht ik tot ik om 20:30 ruw gestoord werd door een krijsende buurvrouw. Lekker dik muurtje....

Woensdag 7/18
Ik was nogsteeds snik verkouden en het werk was niet veel. Dus ben op tijd weggegaan en heb ?Advil gekocht en ben weer zo snel mogelijk me bed ingedoken. Daarna werd ik wakker, ff een pasta-prakkie en toen ben ik weer verder geslapen met een heerlijke kouwe airco! Top.

Donderdag 7/19
Er vroeg uit om gelijk te werken om 3 uur, ik herken nog niet elke klant. Dat vind ik wat jammer, hierdoor kom ik miss wat onprofessioneel over. Verder kom ik niet ver met me praatje dan: hoe gaattie en een fijna dag verder. Hier moet ik even aan werken.
Over werken gesproken, was pas klaar om 14:00; omdat een of andere klant het niet echt wist dat ik om 3 uur begon. 1x maar nooit meer. Dusja, wat een prutser!

Daarna ben ik in de auto gestapt en in 1x doorgereden naar IKEA Brooklyn, hier heb ik even wat spullen gescoord voor me kamertje om het meer ''eigen' en 'Robb' te maken. Dit is aardig gelukt, met een kastje en een tafeltje, stoeltje was het super om te doen. Gelukkig ben ik een beetje handig, dankzij jarenlange ervaring thuis, dus ging dat IKEA-en me ook aardig af. de KNUT in de KYÄT en hopsakee dat schroeffie in dat fat. Ja, top! Dat kennen de Zwedenaren wel, ik blij. Want ik had me 3 spullen gevonden en ging die ff scoren bij de Zelf-hulp-service....moest ik eerst door de Marketplace, en daar waren koopjes....

En waar koopjes zijn, zijn Robb's Dollars! haha. Dus ik ging van mandje naar mandje opzoek naar makkelijk spulletjes die ik nog nodig had: borden, bestek, vergiet, pannetjes, potjes, opbergdoos, klerenhangers, kommetjes, gordijnen en een superdik overtrekkie! haha, die moet je ff checken bij me foto's op FB. Ik had zo'n saaie en nu is die superdik! haha

Dus uiteindelijk had ik een flink kooppie gedaan van $430.

Thuis aangekomen heb ik een gedeeltje in elkaar gezet en ben toen gaan eten bij Pete's BBQ en GRILL. Een ham genomen, maar die was te groot; dus had de dag erna pijn van me buik. Ik kan veel eten, maar sinds me buikoperatie valt dat wel tegen. Geen nood dames, ik hou me goddelijk lichaam nog wel ;)

Vrijdag 7/20
Vrijdags ben ik ff snel wezen werken en daarna ben ik ff wezen skypen met het thusifront om te melden dat alles goed me gaat. Haha, moet ook gebeuren!

Daarna heb ik snel me was gedaan en ben ik boodschappen wezen doen bij de Stop en Shop. Was wel weer een productief middagje, al zeg ik het zelf :)

Zaterdag 7/21
Na een ochtendje werken ging ik om 11 uur als een speer naar Bed, Bath en Beyond om nog wat spullen voor me kamer te halen. Op aanwijzing van Sunny, ging ik daar ff een bezoekkie brengen. En het was de moeite waard! Een mooie inklaptafel gekocht, een kast met 9 vierkanten opvulling, wat stoelen en een schoenenrek die ik mooi kon gebruiken voor de was!

Deze thuis gelijk in elkaar gezet, opzich ging dat goed tot de kast met 9-vierkanten. Deze had ik een hamer, schroevendraaier en een kruiskop voor nodig...sjongejonge. Daarbij dacht ik dat er ook nog opvul plankjes etc bij zaten, maar helaas. Deze moest ik er nog bij kopen, ik had er flink de P in. Dus heb alles gelaten voor het was en ging me nest in.

Zondag 7/22
7 uur begon ik weer te werken tot 8 en daarna had ik een goed plan. Niet voor niks had ik me was al vrijdag gedaan, ik ging naar OCC in Newburgh. Zo goed 1,5-2 uur rijden en dat was kicken zeg!

Tijdens me reis kwam ik bij viaducten van 7 banen hoog en reed ik over bruggen die ik nog nooit bereden had. (haha). Daarna reed ik langs de Hudson op de Interstate Highway, en zag ik een kans de auto langs de weg te parkeren en foto's te maken van deze brede rivier. Er was zelfs een wandelroutetje die ik kort gelopen heb en dat was super! wat een natuur! haha

Daarna terug in me auto en opweg naar OCC.
Eindelijk aangekomen in Newburgh was het even zoeken naar de OCC. Het is heel groot, maar ook wel verborgen achter een snelweg. Dus uiteindelijk vond ik het wel, maar was ff zoeken.

Het was kicken, er was een winkel met allerlei motoren. En veel merchendise! Dus ik he bff rond gekoekeloert en toen zag ik een opening. In die opening kon ik even kijken in de OCC-werkplaats. En daar zag ik een motortje staan, misschien zie ik die over 5 jaar op tv in NL! haha

Na al dat aanschouwt te hebben reed ik weg uit de OCC shop, rij ik lang een Bed, Bath en Beyond. Hoppa! Gelijk alle spullen die ik nog nodig had gepakt en teruggereden naar huis. Toen veel te veel tol betaald (12$) om over een BUSH-brug te rijden en thuis heb ik die Kast met vierkantjes in elkaar geflanst.

Zondagaaf tevreden gekeken naar me kamer en weer me bed in gedoken.

Toen was het weer maandag en na het werken, had ik niet veel zin om meer iets te doen. Heb maar even spaghetti gemaakt en ben toen heel vroeg me bed in gegaan wel lekker. Want toen het vannochtend 1 uur was, had ik nog 3,5 uur om te slapen. Soort uitslapen dus, heerlijk!

Nou, me vinger heb ik niet op de knip gehad qua geld,
Want had best veel uitgegeven,
maarja ken gebeuren,

Tot volgende week!

xx
Robb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbert

Op 9 juli 2012 vertrek ik voor 90 dagen naar New York! Dus zoals Frankie al zei: I am about to make a brand new start of it Right there in old New York

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 20970

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 17 September 2012

90 days of New York

29 September 2012 - 30 November -0001

Dutchman in New York

Landen bezocht: