De eerste week... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu De eerste week... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu

De eerste week...

Door: RobbertvanOeffelt

Blijf op de hoogte en volg Robbert

17 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou, ik ben er nu zeker een week in de USA. En het meeste wat ik gedaan heb deze week is : slapen! Haha

Nadat ik geland ben, en opgehaald door Enrique, de chauffeur van Van Vliet USA, ben ik naar mijn hotel gegaan. Het hotel waar ik in verbleef, was dezelfde als tijdens me kennistrip, het Queensboro Hotel. Vernoemd naar de brug die er dichtbij leg; jawel de Queensboro Bridge.

Anyway, de dinsdag erna ben ik gelijk begonnen met werken om zeven uur. Vol goeie moed zag ik de mensen, die ik twee weken ervoor ook gezien had haha. Gelukkig wist ik de meeste namen nog, dus viel ik niet door de mand!

Gelijk werd ik aan het werk gezet door een klant die aan kwam lopen, ik dacht: jemig! Dat wordt een drukke dag, bleek het de enige klant vd dag te zijn. Haha, een pluspunt.

De week vorderde lekker en beetje bij beetje kreeg ik mijn eigen stekkie bij Van Vliet USA. Een eigen printer, een eigen email, eigen kantoortje en eigen appartementje! Jahoor, hebbes die kip! Na vier dagen in het hotel, kreeg ik een leuk appartementje in Sunnyside, Queens, New York. Zo'n dik kwartier lopen van de Cash en Carry, maar wel helemaal top.

Alleen een bed en verder stond er nog niks in. vandaag heb ik de Airco erin gezet, tenminste de foam eromheen geplaatst. Dit zorgt ervoor dat er geen kieren zijn, dus dan ken de airco zijn werk goed doen!

Maargoed, loop alweer ver op de praatjes vooruit, dus hier een paar sterke verhalen van deze week :

Bekeuring
Noterend op dag acht, een hele week in NY, heb ik mijn eerste boete te pakken van 95 dollar! Voor blocking THE driveway. In Sunnyside, ziet niet iedereen het leven cd zonnige kant. Ik had namelijk de auto net iets te ver, voor deze man, op zijn driveway gezet. Dus hij kon er niet uit. Wat uiteindelijk wel gelukt is volgens mij, Maargoed hij had dus de politie gebeld en er lag een mooie prent op me auto. Ik niet lui sochtends, pak me auto en rij naar me werk opmaandag. Smiddags ga ik samen met Danny de airco ophangen in me kamer, merkt hij de print op. Oei! Naja, ken gebeuren!

Bowlen
Zaterdagmiddag ben ik wezen bowlen met mijn collega's van VLIET NY. Ik was de netniet baan van Bowling Westland gewend, maar dieAmerikanen kennen er wat van! 48 banen schoon aan de haak! Superdik! Hoewel er maar gespeeld werd op acht banen was de sfeer die er hing, magistraal! Ik bowlde ook lekker, maar het ging bergafwaarts. Dus in het enige potje waarom het om de lunch ging, verloor mijn team helaas kansloos met acht punten verschil. Kansloos, acht punten op vier bowlers is dat we aflever eigenlijk drie kegels meer hadden moeten omzwikken, helaas. Vervolgens lekker gegeten bij de Italiaan, dus was niet verkeerd om de verliezer te zijn haha!

Shoppen
Woensdags ben ik wezen shoppen bij de Macy's; wat een topwinkel! Gevarieerd aanbod en nog een goeie prijs ook! Heb hier een vest gescoord voor veertig dollar, die voor de helft van de prijs was! En een dekbedovertrek welk ook afgeprijsd was,haha, ik blijf wel een NL! Haha

Pathmarkt en stop en shop, waren mijn punten waar ik naar de Supermarkt ben geweest en wat doen ze daar aan massaproductie! Tien producten voor een laag prijsde, Pff daar moet ik me meer in verdiepen wil ik aardig uit komen met me budget...

Queens Mall, hier is oa de Macy gevestigd. Dus ik niet lui heb ook alle andere winkeltjes bekeken. En het is gewoon GROOT! En ze hebben veeeeel!
Haha, gelukkig had ik niks nodig,dus heb ook niks uitgegeven. Haha, maar ik zou der wel kicke spullen kennen kopen : P

Kamer
Ik zal proberen wat foto's op te zetten van me kamer, want het is een leuk groot kamertje met eigen badkamer. Das wel lekker, schijten me twee roommates maar lekker op hun eigen plee ghehe.
Het is wel wennen in je eentje in zo grote stad in een kamer, maar ik kan er wel aan wennen. Hiervoor hou ik een ritme voor mezelf aan waarbij ik het leuke met het aangename combineer!

Wassen, haha, zoals je dat in films ziet! Een grote wasserette te weinig quarters op zak. Eerst kwartjes wisselen en vervolgens lekker wassen, onbetaalbaar! Haha, drie dollar een wassen, 25 cent de droger ghehe. De mensen die langskomen in hun gaarste pakkie om zo veel mogelijk te wassen haha

Voorderest heb ik niet veel te melden, dus als je nog iets wil weten;
Email of Facebook me even,


Tot de volgende keer!

Xx
Robb

  • 20 Juli 2012 - 15:55

    Familie Schalke:

    he robb, goed te horen dat je al lekker gewend raakt aan the american style. nog even en je hebt je eigen bowlingbal ha ha. queensmall klinkt mij (tamara) als muziek in de oren, dat zou ik wel eens willen zien. hier is het butweer, je mist echt niets hier hoor (behalve ons natuurlijk) het cadeau is inmiddels onderweg naar je, levertijd zou zijn 1-3 werkdagen maar het bleek 1-3 werkweken te zijn. waardeloos, maar ja, je ziet het wel komen en dan wordt je denk heel blij ha ha.
    hou je haaks, zijn beniewd naar je volgende verslag over al je adventures in USA!! bye bye big huggs van de hele familie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbert

Op 9 juli 2012 vertrek ik voor 90 dagen naar New York! Dus zoals Frankie al zei: I am about to make a brand new start of it Right there in old New York

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 20913

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 17 September 2012

90 days of New York

29 September 2012 - 30 November -0001

Dutchman in New York

Landen bezocht: