$40 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu $40 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu

$40

Blijf op de hoogte en volg Robbert

07 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Zo, na mijn late reisverslag vorige week; doe ik deze weer netjes op tijd. Op de dinsdagochtend. Zoals jullie zien is het een vroege, heb nu nog niets te doen behalve te zitten op me krent; dus zal jullie even updaten over mijn weekje.

Woensdag
Woensdagochtend 8/1 had ik mijn reisverlag online gemikkerd en s-middags ben ik me nest ingedoken. Na dat uitgaan en die taartjes eten, moest ik weer even bijkomen :P Dus dat heb ik even klokje-rond gedaan. Lekker hoor!

Donderdag
Donderdag was de hoogtepunt van me week, na gewerkt te hebben van 3-13; moest ik een klant van de Cash en Carry helpen om iets te bezorgen in Manhatten. Uptown New York, gotverdikke dat zag ik natuurlijk wel zitten!

Dus eerst ging ik met Enrique (de chauffeur), Danny (spierbundel 1) en ikzelf (spierbundel 2) het pakketje oppikken in The Bronx, waar deze klant zijn winkeltje/magazijn heeft. We pikte 2 nepheggen op van 1,5 meter lang, 40 cm breed en 1 meter hoog. Ze stonden in een witte bak met witte houten plankjes, zoals een echt Amerikaans hekwerkje (zal waarschijnlijk ook nephout geweest zijn ;) haha)

Laat ik zeggen, dat voor Spierbundel 1 & 2 deze hegjes nou niet echt zwaar waren; maar voor de klant......ja dan was het een onmogelijke opgave! Hij was letterlijk 10 cm breed en zo gay als de pest, maargoed hij was blij dat we het deden. Dus wij op naar Uptown NY.

Op 71street meeting Broadway, kwamen we bij het appertement op 14 hoog aan (ze hebben geen 13de verdieping), en wat een appartement! Ingelegd met goud marmer, een TV van 2 m bij 2 m en een trap naar een bovenverdieping! Gekkenwerk, maar wel heel heel mooi!

Dus wij op het balkonnetje van 1 meter bij 5 meter die 2 hegjes neerploffen. Haha, moesten we deze op een bepaalde manier neerzetten natuurlijk. Zaten er 2 roze strikjes op de heggen, hadden we 1 heg verkeerd om gezet/ moesten we die weer omdraaien. En toen begon het gemierenneuk....1 cm naar links, kwart cm naar rechts, 1/10de cm naar links, een tikje naar rechts. Nou nou nou, sjongejonge, maargoed op een gegeven moment stonden de hegjes en het eerst wat de eigenaar doet...
...De roze strikjes eraf jonassen! haha

Vervolgens gingen ik en Danny terug naar Enrique, want die bleef bij de auto staan. Toen kwam de klant naar ons toe gesprint en drukte ons wat papiergeld in onze klauwen. Nou, mooi meegenomen dacht ik!
In me zak met die knoeten.

Vervolgens kom ik bij de auto zegt Enrique: Boys, the lunch is on me! Zegt Danny: You also got $40, right? En ze beginnen te lachen, ik kijk even naar de knoeten in me broekzak en inderdaad! $40, gotverdikkie dat is helemaal niet verkeerd!

Dus wij zijn naar de Steak en Shake geweest, een super burgerzaak naast de David Letterman-Show op Broadway.
Het was een mooie dag!

Vrijdag
Vrijdagochtend gewerkt en daarna heb ik mijn was afgemikkers bij de Laundromat en ben ik zelf doorgereden naar de Marshall (goedkope merkkleding) en naar de Stop & Shop (me supermarktje). Dus heb even sportbroekjes en sportschoentjes gekocht bij de Marshall en bij de Stop en Shop wat lekkers. Chips en opwarm Noodles (HOT en SPICY! yeah that's the way you do it!)

Later ging ik weer terug naar de Laundromat om kleren op te pikken,
moest ik eerst de hoofdprijs betalen 17 dollar ipv 10 dollar en toen i kterug in me app was; was me wasmiddel ook niet eens geretourneert. Kutchinezen.

Zaterdag
Vandaag moest ik 2x werken, 's-ochtends en 's-avonds. Tussen de middag zou ik gaan kayakken met Abby, maar Abby smste af, dus ben ik om 15:00 richting downtown NY gereist. Dus heb de Brooklyn Bridge uitgecheckt, de St. Paul Church, de omgeving van Ground Zero (moet nog keer terug om Ground Zero daadwerkelijk te zien, want had een visitor pass nodig/ die waren helaas uitverkocht) en toen ben ik nog even over Wall Str gelopen. Kon ik gelijk weer 3 dingen afstrepen van me To See-list. Haha, die ik rechtstreeks gedownload heb van Wikipedia!
:P

Vervolgens kwam ik terug in Sunnyside, was er een memorial van een of andere musical schrijver. Dus was er LIVE! musical muziek uit de jaren '20 en '30 met zangeressen met gouden keeltjes! Gotver die koortjes van 3 zangeressen klonken super!
Dus daar heb ik even gekeken. Voor de nieuwere generatie: jaren '20 en '30 muziek, bedoel ik de muziek die je ook op de achtergrond hoort bij de film 'UP!'.

Zondag
Zaterdagnacht begon ik om 23:30 met werken en was ik 2:30 klaar. Vervolgens was ik om 5:45 weet terug op de zaak, want ik ging vissen!

We zijn op Long Island ergens naar achteren gereden (1,5-2 uur van waar we zitten) en zijn daar met een klant van Robert op een boot 'The Warrior' gestapt met Robert, Abby, Ik, de Klant en een vriend van de Klant. En toen hebben we tot 12:30 gevist, vanaf 8 uur ong.

En we hebben gevist! Allemaal Scup (google maar)-visjes hebben we gevangen. We hadden een max van 80 en die hebben we bereikt. Kleine visjes hebben we teruggegooid en de grote visjes hebben we gehouden haha!

Daarnaast was de gear goed, het Heineken-bier was koud, de Sandwichjes waren goed gevuld en de visjes waren vers. Een goeie vismiddag dus!

Ik was alleen was verbrand aan het eind, dus ik was een beetje een lobster geworden. Terwijl ik een supermiddeltje heb om me in te smeren, alleen had ik het nog een keer moeten doen. donders, zonde. Maargoed. Ken gebeuren.

Om half 4 was ik weer thuis, heb ik nog ff geskypet met het thuisfront en ben ik vervolgens tevreden me bed in gedoken en weer een flink stuk geslapen.

Maandag
Maandagochtend was het moeilijk wakker worden, was nogsteeds moe van me avontuurtjes dus toen me wekker ging om 2 uur moest ik hard me best doen om onder de koude douche te belanden. Toch gelukt! haha

Vervolgens lekker gewerkt en om 10 uur was ik klaar. Toen heb ik samen met Abby de gevangen vis schoongemaakt en gegrillt. Abby is een afgestudeerde chef, dus die wist wel raadmet een goeie verse vis. Niet verkeerd, en ik heb het even geleerd! Superdik!

Vervolgens heb ik de vis geproefd, nou ik ben geen visliefhebber.
Dus heb het bij 1 stukje gelaten,
de rest heb wel hele vissen naar binnen gewerkt. Tja, je mot er maar van houden haha

Vervolgens weer snel me bed thuis ingedoken, want was nog te moe om iets te doen haha. En toen was het weer dinsdag! haha


Op verzoek!
Ik heb van de week de vraag gehad om iets meer van me werk te vertellen, dus op verzoek! dit stukje over mijn werk.

Werktijden
In de week werk ik ong. de volgende uren:
ma: 3- 12
di: 5:30-13
wo: 5-13
do: 3-13
vr: 5:30-13
za: 6-11
zo: 6:30-8:00

Werk
De kerntaak van mijn werk is: de juiste bloemen meegeven aan de juiste klanten. De chauffeurs pikken de bloemen op, op het vliegveld en verdelen dit in de koelcel bij de Cash en Carry naar de juiste klanten.
Ik kom vervolgens om de juiste bloemen aan de goeie klanten mee te geven.

Hierbij heb ik allerei papieren, invoices, credit invoices en openstaande rekeningen, waarbij ik moet zorgen dat elke klant het juiste bedrag aan me betaalt. Anders gaat de klant 'on hold' en kan hij niet meer bestellen bij ons. Iets wat we natuurlijk liever niet hebben, want dan verkopen wij ook geen bloemen!

Daarnaast check ik of de juiste bloemen er zijn en moet ik zorgen dat elke klant blij is met zijn bestelling. Als er wat mis is met hun bestelling, bellen ze naar mij of brengen zij hun bloemen terug naar mij. Ik regel dan dat ze een credit krijgen en probeer de bloemen weer door te verkopen naar iemand anders.

Daarnaast ga ik 2x per week naar de bank. Hier breng ik al het geld van de klanten in 2 zendingen naar de bank, zodat het bedrag op de rekening komt van het bedrijf. Daarbij heb ik een eigen kluis op de zaak, zodat alleen ik bij het geld kan van het bedrijf waar ik voor werk.

Nu ga ik eind augustus beginnen met het verkopen van bloemen uit Trinidad, om mijn baan wat uitdagender te maken. Daarbij ga ik ook zorgen voor de Sundries-webshop voor de Cash en Carry. Dus daar ben ik ook druk mee bezig.

Hoop dat je een beetje een indruk hebt van mijn afgelopen week,
En het werk dat ik doe,

Spreek jullie weer snel,

xx
Robb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbert

Op 9 juli 2012 vertrek ik voor 90 dagen naar New York! Dus zoals Frankie al zei: I am about to make a brand new start of it Right there in old New York

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 20974

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 17 September 2012

90 days of New York

29 September 2012 - 30 November -0001

Dutchman in New York

Landen bezocht: