Café Wha?, Coney Island, Union Square & ...... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu Café Wha?, Coney Island, Union Square & ...... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu

Café Wha?, Coney Island, Union Square & ......

Door: Robb

Blijf op de hoogte en volg Robbert

24 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Hey!

Er is weer een week voorbij gevlogen!

Gelukkig zijn (bijna) alle kaarten aangekomen in Nederland, als je nog geen kaart gehad heb.. Dan moet je nog even wachten of je adres naar me toe mailen of je mailadres in de comments hieronder even plaatsen.

Cafe Wha?
Deze week staat café Wha? in de schijnwerpers! Door een tip van Sjor, ging ik afgelopen zaterdag even een kijkje nemen in deze tent, daar heb ik geen moment spijt van gehad!

Om 20:30 stipt, als een echte Dutchman, stond ik voor de deur van deze tent te wachten tot hij openging. Ging naar binnen en moest een commissie van $15 betalen voor de band en de grappenmaker die mij zouden gaan vermaken op deze avond. Ondertussen kreeg ik een tafeltje aangewezen, ongeveer op de plek van de band haha. Ik kon ze zo aanraken, zo dichtbij zat ik.
Ik werd aan een tafeltje gezet met een ouwe man, Tracy de saleswijffie in de paardensport & Jim de salesgabbie in de paardensport en dan ikzelf. Haha, was wel lachen. Even slap geouwehoert, als alleenzittende buitenlander is er anders ook geen hol aan.

Dan Sullivan was de grappenmaker, die wel om te lachen was. Haha, eigenlijk had ik er wat tegenzin in; want ik kom voor de band. Anyway, opeens begint de band te spelen en het speelt heel de zaal aan flarten! Met 5! Zangers konden ze ongeveer elke style aan en halverwege kwam de Soulman het podium op om een medley van o.a. ‘Soul Man’ te spelen; voor me gevoel een 19 minuten genieten!

Een topavond beleeft en toen bleek ik zitten voor de 2de set vd band! $6 commissie en gaan met die banaan, een Corona in de hand. Slap ouwehoeren met 2 Duitse Heidi’s: Claudia en Olga(?). Toen was het op een gegeven moment maar weer tijd om naar huis te gaan, aangezien ik natuurlijk weer aan de bak moest zondags. Maar wat een gezellig avond :)

Coney Island
Coney Island is bekend van haar kermis. Nou het was dat de zon scheen, anders had het net zogoed een horrorscene kennen zijn. Alles is oud daar en het is vergaande glorie. Toch hebben ze een mooi strand waar je ken lopen/wandenen, maar daar zit ook Nathan’s (beroemd van zijn Hotdogs!!); dus ik heb daar lekker een cheeseburgertje op.

Union Square
Union Square en omstreken was een muzikaal centrum op mijn weg naar Café Wha? op zaterdagavond. Overal waar ik kwam zag ik mensen muziek maken of vd muziek genieten. Een trompet, sax, drum, oempaloempa band in de metro, een drumband op het station, dansende monnik (kon ik nog een puntje aan zuigen) en zingend koortje erachter en de baas vd avond! Een vent midden op het plein achter zijn piano! Lekker klassieke muziek en eigen werk ten gehore aan’t brengen. Ook genieten!

Moving
Deze week ga ik ook verhuizen naar me nieuwe stekkie. Dat wordt ook een feestje! Eindelijk weg uit het kamertje en op naar een eigen stekkie, welk ik met trots al benaamd heb als: MAN CAVE. Haha. Dat is niet verkeerd!
Binnekort foto’s en meer info over de Man Cave.

Nou dat was het even voor deze week,
Geen lang bericht maar wel lekker behapbaar!

xx
Robb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Robbert

Op 9 juli 2012 vertrek ik voor 90 dagen naar New York! Dus zoals Frankie al zei: I am about to make a brand new start of it Right there in old New York

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 20929

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 17 September 2012

90 days of New York

29 September 2012 - 30 November -0001

Dutchman in New York

Landen bezocht: