Sinds een dag of 2 (23 jaar) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu Sinds een dag of 2 (23 jaar) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu

Sinds een dag of 2 (23 jaar)

Blijf op de hoogte en volg Robbert

01 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Als eerst:
Nog bedankt voor alle felicitaties, kusjes, zoentjes en 'x'-jes de afgelopen dagen. Dit jaar was ik lekker lang jarig, wel 30 uur ipv 24, want ik neem mijn uren in NL ook lekker mee! Haha, party-hardy....zoals het hoort!

Ik was gebleven bij vorige week zondag, bij de OCC. Dat was natuurlijk gaaf, maar de week die volgde was nog dikker! Enkele headlines van afgelopen week:

- Eerste pubbezoek Paddy
- Spaans restaurantje
- Times Square
- Central Park
- Jersey Gardens
- Werk
- Pasta Prakkie
- Ontmoeting + pilsen met Mark en Kamur (me roommattes)

De week begon op maandag,
Toen had ik niet zoveel gedaan haha. Na de OCC, Bed; Bath en Beyond en al het inelkaar zetten en het werken natuurlijk!...ging ik lekker vroeg me nest in om dinsdags topfit te zijn!

Dinsdag
Na een paar luttele uurtjes werken, wat steeds beter gaat. Begin te wennen aan de tijden, de handelingen en begin het spelletje van verkopen te snappen/ heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik gaan pilsen om 15:00 in een Ierse Pub aan de Greenpoint Ave, op loopafstand van me kamertje.
Dat was wel ok, maar na 2 biertjes begon ik me al aardig raar te voelen. Nadat ik wat gedart had en nog een pilsje nam (Budweiser) begon de barvrouw er leuk uit te zien. Nou, das geen goed teken! Dus ik pakte me spullen en ben naar een restaurantje gaan zoeken.
Ik kwam uit bij Pio Pio Raki; ook aan de Greenpoint Ave. Leuk restaurantje, spreken der Spaans (dus ik snap der geen hol van). Maar met wat hand- en voetwerk + een knappe kop; red je het wel. Dat gold iig voor mij. Dus ik heb die tent even bij elkaar gesjanst, en na een lekker prakkie ben ik weggegaan en weer me nest ingedoken

Woe
Woensdags voelde ik de Budweisertjes en Coronaatjes wel, tijdens het werk was ik niet in topvorm; maarja is niet altijd feest! Smiddags heb ik lekker boodschappen gedaan en ben ik gaan koekeloeren bij een Partywinkel en de Toys 'r Us om te kijken of ik nog wat kon kopen voor me eigen kont! haha, toen ik laat weer thuis was was het ff me prakkie spaghetti maken en hoppa choppa/ leggen met die zooi!

Do
Na een lange dag werken, zou ik niet meer weten wat ik toen gedaan heb. Haha ,waarschijnlijk niks. Lekker 'De slimste mens' gekeken en het appie gedownload. Of ik heb zitten Songpoppen....het ken allemaal!

Vrij
Vrijdags was me pa jarig, dus vroeg geskypet en had eerder al een kaartje gestuurd te hebben kwam ik natuurlijk weer goed uit de verf! Haha, 4 uur snachts er even uit, en zingen met die handel. Jaja, het leven is een feestje, als je zelf maar de slingers ophangt!
Dus ik ben daarna ff naar de Starbucks gereden om te vieren dat me Pa jarig was. Dat was niet verkeerd!
s-Middags ben ik naar Central Park gelopen (zo'n 60 min van me kamer) en heb ik daar even rondgehangen. Fantastisch, zo'n park midden in de stad. Blijft uniek! Je moet het eigenlijk zien om te beleven. Maar ik probeer zoveel mogelijk foto's erop te knallen dat jullie er ook bij zijn! hha
Daarna ben ik wezen eten bij de MAC, maar ik kreeg de patatjes niet weg. Die waren wat zout, met tegenzin toch de hamburger naar binnen gegooid en weggespoeld met een heerlijk shakie! Ja, het leven is niet makkelijk :P

Zaterdag, 28 juli
Zaterdags een kort ochtendje gewerkt, en toen de metro ingestapt naar TIMES SQUARE! Oeh, dat was/is superdik! Zoals je in de films ziet, reclame, advertenties, de Naked Cowboy, zingende vrouwen die je Broadway inlokken (vanaf nu Sirene's) en winkels in alle soorten en maten.
Apart was de M&M''s winkel. Waar je alle soorten M&M kan kopen en allerei shit; een M&M printje op: een beker, een shirt, een bord, een sok, een hoed, een tas, een sleutelhanger/ allemaal voor de hoofdprijs natuurlijk! Gekkenhuis!
Maar wel leuk om te zien en de vrijheid te hebben om daar gewoon na je werk ff heen te lopen om te kijken. Ja, das genieten!

Zondag
Na 2 klanten geholpen te hebben tussen 7-8; ging ik opweg naar Jersey Gardens, jawel in New Jersey bij Elizabeth. Na een half uurtje/ drie kwartier was ikom 9 uur bij de Gardens.....maar het was er verdacht rustig!
Dus na een rondje gereden te hebben, kwam ik erachter dat de Gardens pas om 11 uur open ging! Haha, lekker snugger weer. Volgende keer wat beter opletten, ben toen maar naar de Ihot ofzo geweest een wegrestaurantje met een chique tintje!
Kom ik binnen, staat daar een vrouw achter een desk: Good morning Sir, how much people? Uhh, one. Haha, vervolgens kaarten gekregen voor blinde en slechtziende; zo groot waren ze! Vol met allerei lekkernijen, en bij te veel keus. Kies ik gewoon voor 'The Best Of all Worlds', dus met 2 pancakes, 2 bacon, een eitje, 2 French Toast en 2 sausages kwam ik een heel eind met me ontbijtje afgeserveerd met onbeperkte Ice Thea Peach....heerlijk!
Toen was het 10 uur, naar de ToysRUs gegaan aan de andere kant van het industrieterrein (die was wel open). Na wat gelopen daar te hebben, teruggegaan naar Jersey Shore...uhh Garden. Daar om 11 uur een leuk shirt en wat nuttige sokken gescoord; wat kadootjes voor het thuisfront en toen als een wilde weer terug naar huis.
Na wat toll te hebben betaald, was ik weer veilig terug en kon ik me opmaken voor een avondje werken. Haaha, dat klinkt fout. Maar ik bedoel: eten, omkleden etc etc.

Maandag'
De maandag (eergisteren dus) heb ik gewerkt en smiddags caken gebakken voor op me werk om uit te delen op dinsdag! Want het is dan mijn verjaardag! Woeeehoei! Yeah

Dinbsdag
YEAH! WOOOOOOOOOOWIEEEEE! Karabamba! Hoppa Choppa!
23 jaar, schoon aan de haak! haha

Met me caken gescoord op me werk, konden ze wel waarderen! Zeker omdat ik het zelf gemaakt had en gelukkig smaakte ze ook nog! De snoeppies die ik erbij gekocht had, vond ik niet te vreten maar de Amerikaantjes vinden ze verrukkelijk...ok. Geen smaak, maarja dat wistte we al natuurlijk! haha

Daarna ben ik smiddags naar Times Square gegaan om wat leuks voor mezelf te scoren, helaas niet gelukt. Vond het meeste zonde van me geld, dus dat komt nog wel goed als ik wat tegenkom haha. Heb trouwens wel in de Jersey Garden 6 kicken mokken gescoord van Batman voor een prikkie. Die zijn echt gaaf! Met het logo van Batman, van Catwoman, eentje met de Joker, en met The Riddler, een met de League of Justice (batman, green lantarn, captain america en the flash) en een met de logo van Batman Rises.
Ja, ik ben wel een beetje fan van Batman :P

Na me mislukte poging bij Times Square ben ik wezen eten bij me Spaanse restaurantje, en daar kende ze me nog. Dus dat was gezellig. Na te veel Coronaatjes weer huiswaarts gegaan om te slapen.

Daar ontmoette ik me tweede roommie Kamur, die die avond uitging samen met Mark. Dusja, best ik ga ook wel mee. Ben toch jarig. Na een sigaartje gerookt te hebben, wat water tegen de kater en een halve zak chips tegen het draaierige gevoel, was ik ready to go.

We gingen naar een Iers tentje, en het bleek al snel dat Mark al een Vodkaatje te veel ervoor gedronken had. Lopen ging al moeilijk en hoe meer pilsjes we dronken, hoe moeilijker hij te verstaan was. Dus na 2 pilsjes, hebben we hem maar lekkerlaten lullen haha.

Daarna zijn we naar een andere tent geweest 'Gaslight', waar een karaoke finale aan de gang was. Onze vriend Mark was alleen wat te amicaal met tegenover de vrouwen, dus hadden we een boze latina aan onze tafel. Na wat sorry en wat complimentjes was ze weer gerustgesteld. Haha, wat een show zeg!

Daarna weer tevreden en voldaan naar huis gegaan en vanochtend er weer fris en fruitig uitgegaan om te gaan werken. Het is alleen niet druk, dus heb tijd zat om dit verslagje in elkaar te zetten.

Spreek jullie snel,
en hou je taai!

xx
Robb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbert

Op 9 juli 2012 vertrek ik voor 90 dagen naar New York! Dus zoals Frankie al zei: I am about to make a brand new start of it Right there in old New York

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 20915

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 17 September 2012

90 days of New York

29 September 2012 - 30 November -0001

Dutchman in New York

Landen bezocht: