De week after - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu De week after - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu

De week after

Door: Robb

Blijf op de hoogte en volg Robbert

08 November 2012 | Verenigde Staten, New York

Hey hallo!
Ga er maar weer lekker voor zitten, hier komt weer een prachtverhaal van jullie mannetje uit New York!

Opbouw na Sandy
Na de storm Sandy van vorige week, is alles rustig weer aan het opbouwen. Mijn metrootje reed weer op zaterdag, delen van NY kregen de stroom terug en allerlei bruggen en tunnels werden weer geopend. Dit leidde ertoe dat mijn collegaatje afgelopen maandag ook weer op het werk verschijnen en ik heb kunnen horen hoe slecht de situatie in Long Island is. En dat is barr slecht.
Ben ook op bezoek geweest bij een klant in Brooklyn, die flinke waterschade heeft opgelopen door het hele gebeuren. Hierdoor is die al zijn papieren kwijt en een flinke lading bloemen.
De benzinepompen zijn het ergst, daar staan rijen van hier tot tokyo. Als ik wat benzine wil halen aan de pomp hier; ben ik zeker 2-3 uur kwijt. MAar als ik naar Conneticut rij (half uurtje, tol $13) heb ik het zo terug verdient; daar staan geeen rijen aan de pomp!
Niet dat ik dat gedaan heb natuurlijk, een chauffeur van de C&C heeft dat wel gedaan en nam een Gallontje voor mij mee! Dus ff aftikken en ik ken weer zuunig rijden voor een weekje. Hoop dat het volgende allemaal weer goed gaat.

Nieuwe Storm
Vanavond gaat het waarschijnlijk weer hevig waaien en flink regenen; hierdoor is o.a. het vliegveld gesloten. Dit zorgt er weer voor dat ik morgen weinig werk heb; gelukkig zijn gisteren de Tropicals gearriveerd.Dus sommige klanten komen daarvoor; maar het schiet niet echt op.
Ze denken dat na de schade van Sandy, deze hevige windjes en regen misschien nog wel wat impact gaat hebben. Ik wacht het af en hoop dat ik droog blijf vanavond. Met Sandy was dat ook gelukt, dus ik twijfel hier niet aan.

Tsjernobiel
Ja, dat is de naam van me nieuwe Aquarium! Jaja, met dank aan me opa's die beide een gulle bijdrage hebben geleverd aan het bakkie is Tsjernobiel op en running!
In dit Aquariumpie zitten GloFishjes, dit zijn Zebradanio's die dankzij toevoeging van een lichtgevend gen van kwallen/ fluoriserend zijn. Hierdoor ziet het allemaal er erg gaaf uit onder een blauw LED-lamppie.

De visjes uit de viswinkel zijn alleen niet zo sterk...
Afgelopen zondag ging ik mijn eerste visjes halen (2 Roze & 2 gele). Deze gingen voorzichtig het Aquariumpje in en ik was als een kind zo blij met me lichtgevende vissies. Tot ik 's-avonds ik me bakkie keek en zag dat 1 van me gele kanjeers het loodje had gelegd. Snotverdikkie!
Maandag ging ik vervolgens lekker werken en na een aantal uurtjes kwam ik tevreden en voldaan weer in me Man Cave. Ik sprintte naar me Aquarium en ging er lekker voor zitten en toen! BAM! Gele visje 2 lag in de filter dood te wezen.
Ik boos en pak me bonnetje erbij. Zaak gebeld en ik mocht langskommen met me dooie visjes en met een watersampeltje. Ik alles gelijk geroggeld en opweg naar het zaakkie.
Bij het zaakkie aangekommen niks met me waterwaardes en ja de 2 visjes waren echt dood. Ik kreeg 2 nieuwe en ik kocht er nogeens 2 nieuwe bij en een bodembewoner; die ff het overtollige voer ken operten.

Ok. Ik mikker het zakkie in me aquarium en jahoor nog voor dat elk vissie gewend is aan het water. Geef 1 Geel vissie weer het leven. Ik had gelukkig 4 gele gekocht, dus ik had er nog 3. Alles ok.
Ik werken dinsdag, kom ik terug; is der eentje ondersteboven achterstevoren baantjes aan het trekken in het aquarium. Nou die heeft ng even Crazy Henkie uitgehangen, maar is ook vertrokken richting vissieshemel.

Al met al heb ik nu dus een mooi aquariumppie staan met 2 roze Glofishies, 2 gele en een bodembewoner. Waar ik erg trots op ben :)

Oven
Maandag was ik van plan even PIZZA! te gaan eten. En je raad het al, toen deed de oven het natuurlijk niet. Ik bellen naar me huisbaas, dus die zeg morgen kommen der mannen kijke. Werd vandaag, en ze zijn net weg.

Wat een avontuurtje! haha.
Ze kommen binnen weten wat er aan de hand is en vervolgens gaat mijn huisbaas en hij 15 minuten over de prijs onderhandelen en toen was binnen 3 minuutjes het probleem gefixxt. Haha, wat een stel gabbies zeg. Maargoed me oven doet het, dus vanavond ken alsnog de pizza, hoewel ik nu meer zin heb in gehaktballetje de oven in! Een prettig idee!

Voorderest gaat het hier zijn gangetje,
Heb een drukke week op werk maar dat is wel lekker,
alleen je wor er zo moe van haha.


Geef niks, vandaag een Costa Rica zending binnen,
en ben net gebeld dat mijn chauffeur op de C&C is; dus ik ga ff koekeloeren hoe alles eruit ziet.
- Edit: Zag der geweldig uit! Goed verzorgd, wordt een toppertje!

Schrijf jullie weer snel!
Al hebbie vragen of dergelijk, stel ze en ik probeer ze te beantwoorden!

xx
Robb

PS> gisteren geupload; lukte niet. Nu ff snel vanaf me werk. Ajú

  • 26 November 2012 - 17:39

    An:

    Hola hihi erg gelache om je vissies xxx an ga me nu ook als volger aanmelden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Robbert

Op 9 juli 2012 vertrek ik voor 90 dagen naar New York! Dus zoals Frankie al zei: I am about to make a brand new start of it Right there in old New York

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 20932

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 17 September 2012

90 days of New York

29 September 2012 - 30 November -0001

Dutchman in New York

Landen bezocht: