Waag een kansje en WIN! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu Waag een kansje en WIN! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Robbert Oeffelt - WaarBenJij.nu

Waag een kansje en WIN!

Door: Robb

Blijf op de hoogte en volg Robbert

21 November 2012 | Verenigde Staten, New York

Hey!

Na een sabbatical van 1 week, ben ik deze week terug met een spannend verhaal. Meer ter entaining eigenlijk en om mijn slappe ouwehoergesprekkies met me matties te veredelen hiermee. Dus hoop dat je iig 1x een glimlach op je gezicht krijgt met het lezen van dit stukkie! 

Werk
De afgelopen weken heb ik het druk aan me hoofd, ik denk te veel. Dit kwam omdat ik zo groot mogelijk succes wil maken van Costa Rica. Ondertussen is de derde zending onderweg, omdat we met zijn allen 50 dozen hebben kennen verkopen. Dus dat gaat lekker!

Toch gaat het allemaal niet vanzelf. Bellen, bellen en nog een bellen, maar ondertussen ook rekenen: wat is fair om erop te verdienen? En natuurlijk: Hoeveel kan ik er uiteindelijk nog afsnoepen om een goeie deal voor de klant te scoren (terwijl wij er ook wat erop verdienen).

Verdienen, ik heb ook exspenses (omkosten) en deze maand (betaalde ik me app $1100) dus had ik niet veel geld om uit te geven. Dus ik was niet zo blij. Maar toen was er ook nog gezeik bij de banken met het overmaken van mijn exspensen (zo'n 250 eurie, dus best de moeite). Gisteren gebeld naar de bank, maar helaas. Daar mot ik nog ff op wachten.

Dus daar ben ik druk mee bezig geweest, op een gegeven moment gaat dat natuurlijk gedeeltelijk vanzelf. Maar nu moet ik er nog dik op zitten om te zorgen dat ik het leer. En het is leuk! (want het lukt!)

Derren Brown
Als ik dan thuiskom, doe ik een paar dingen: eten, douchen en poepen. Toch wel 3 noodzakelijke bezigheden, die ik dagelijks moet onderhouden. Soms zit ik er wel ff mee, maar uiteindelijk loopt het altijd wel goed af. En dan hou ik wat tijd over.

Dus, ik op me Ipadje ff checken of er nog wat leuks was, en jahoor! Er was een showtje van Derren Brown, een illusionist. Maar wat leuk eraan is, het gaat voornamelijk over praten en hoe dit mensen beweegt. Dus dat vind ik wel intressant. Heb gelijk alles gekeken op youtube wat ik niet van hem kon, dus daar ben ik de afgelopen 2 weken zoet mee geweest. Niet verkeerd zo Ipadje!

Thanksgiving
Donderdag is het hier Thanksgiving en heel leuk! Mijn Trinidad leverancier (ik bestel niks meer uit Trinidad, bestel nu uit Costa Rica) had me uitgenodigt om te komen eten bij hem! Helaas is zijn vrouw alleen naar de chemokuur geweest, dus heeft die het moeten aflassen/ begrijp ik ook wel natuurlijk; maar hij komt wel een prakkie brengen! Dat is niet verkeerd. Dus morgenavond heb ik Turkey op het menu staan, ghehehe!
En ik ga proberen om bij de Macy’s Thanksgiving Parade een glimp op te vangen, ben benieuwd of het lukt. Moet namelijk wel werken.

Zakkewasser en de sloerie
Vanavond ga ik mijn mannelijkheid op het spel zetten, ga namelijk een poging wagen om Breaking Dawn part II te kijken. Niet alleen natuurlijk, maar met me collega Abby en Sunny en nog wat vrienden daarvan. Leek me wel een leuk uitje om te doen op de vrije woensdagavond!

2-1
Toen heb ik nog iets geks gedaan gisteren :P Ik ben een pijltje wezen gooien en voordat ik de pub instapte zag ik een bordje: Two beers for One on Tuesdays. YEAH! (dat was een slecht idee)

Om 4 uur stapte ik het kroeggie in en kreeg een lekker Guiness (ja ik gelijk voor het dure pils, anders is het niet te betalen!), na 1 glaassie kon ik al niet meer normaal gooien. Dus ff laten zakken en toen me tweede genomen. Voordat ik het wist zat ik aan de Blue Moon, Astilla, Heineken en de Corona. Het enige probleem was, dat ze niet alleen kwamen. Je bestelt er 1 en later krijg je er nog 1tje gratis erbij.
Reken uit, uiteindelijk zakte ik bijna door me krukkie heen.

Kansje wagen
Maar voordat ik verder ga. Na 4 biertjes (2 betaalt, 2 gratis) vond ik het wel welletjes geweest. Had nog een half Blue Moonetje staan, en ik ging ondertussen ff de WC moonen. Kom ik terug (ik zat in een druk café naast een lege kruk) zat er opeens een blond wijffie naast me. Shit. Ik zag alleen het blonde haar, dus ik ging gelijk in me macho-stand. Like a boss.

Ik hapte een beetje extra lucht, zo komt me torso iets hoger uit. Lijk ik net iets groter en breder; en vervolgens hou ik me buikkie een beetje in (niet echt nodig, maar voor me gevoel gaat die 1 meter naar achteren). Heel stoer, als een soort Brad Pitt, pak ik me Blue Moonetje en ga aan de bar hangen.
Haha, wat ik me toen bedacht was dat ik meer op een Johnny Depp als Jack Sparrow de bar nodig had om me overeind te houden ipv dat ik daar heel stoer stond.

Maar, ik waagte dus een kansje. En eigenlijk zoals altijd, ja vrouwen, begon we slap te ouwehoeren over niks. Dus toen was me motto veranderd naar: Ik ga nog niet naar huis, nog lange niet nog lange niet!

Laat
Dus toen werd de avond later en later, tot ik bijna rollend terug kon naar me appartementje. Het wijffie woonde alleen in fakkin’ New Jersey! Das wel een eindje lopen, dus die heb ik op de taxi gezet. Zij blij, anders moest ze heel dat eind met het OV. Ben zelfs zo galant geweest om haar een kostzakkie mee te geven, ghehe. Wat ben ik toch een topventje! Haha.

Maar toen ging ze weg, bleek dat we nog 2 gratis biertjes te goed hadden. En bier weggooien is ook weer zonde. Dus ik nam de twijfelachtige eer om deze biertjes even weg te drinken, de twee moeilijkste Coronaatjes uit me leven! Maar ze waren op en toen begon de uitdaging!

De uitdaging
Ik liep uit de bar en toen begon het. Het kon me niks schelen of Marianne Thieme Minister –President zou worden of dat NY wordt uitgeroepen tot 3de wereldland. Nee, voor mij gold nog maar 1 uitdaging: zo snel mogelijk nuchter worden.

Dus strompelend, struikelend over stenen die opeens niet recht leggen, bedacht ik een meesterplan! Ik ging naar de Wendy’s, eet een menuutje en daarbij neem ik een Large Sprite. Wat ik precies bij de Wendys bestelt heb, is mij een raadsel. Maar ik moest precies $10,00 betalen. Dus toen stond ik daar voor de kassa: Yes! Hebbie dat gezien? Het is precies $10,00. Dat is me nog nooit gebeurt!
(Eigenlijk verwachtte ik op zijn minst een lintje, maar helaas).

Wat ik bestelt heb, is mij een raadsel. Ik dacht dat ik een single burger bestelt had, kreeg een dubbele. Dacht dat ik voor een medium menu ging, maar leek verdomt veel op een LARGE menu. En als drinken had ik Lemonade, maar ik kreeg Sprite. Maargoed, toen moest ik dat nog allemaal opeten.
Dat was wel zwaar, maar het was voor het goeie doel!

Toen had ik nog drinken over en liep ik op me gemakkie terug naar me apartementje. Toen ging ik mijn geheugen op OFF en dook ik me nestje in. En toen ik vanochtend wakker werd was ik nuchter:

WIN!

Vervolgens keek ik om me mobiel: Thanks for the bag, xx

Double WIN!!

Keek ik op me bankrekening:

Triple WIN!!!


Ik ben een lucky bastard,

xx
Robb

  • 21 November 2012 - 13:44

    Voskamp:

    Hahaha klinkt goed!! Ben jaloers op jou :) Wel terug smse naar die blonde mokkel he!!

  • 21 November 2012 - 16:28

    Mick:

    Awesome verhaal man! Cool om te horen dat het allemaal goed gaat daar! En ik zit nu te kijken maar Derren Brown is awesome!!! :D En idd wat Voskamp zei, doen!

  • 21 November 2012 - 16:36

    Oma En Opa Van Oeffelt:

    Pracht verhaal jongen. Gaat alles goed? Groetjes opa en oma.

  • 25 November 2012 - 14:35

    Georger Wennekers:

    hey robbie zo hou je geen geld over voor het laatste stones concert ever

  • 26 November 2012 - 05:37

    Jacqueline:

    Hahahaha mooi verhaal hoor robbie!

  • 26 November 2012 - 17:49

    An:

    Whoahaha we liggen hier ff bij te komen van je verhaal in de bar!!!! Liefs an

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Robbert

Op 9 juli 2012 vertrek ik voor 90 dagen naar New York! Dus zoals Frankie al zei: I am about to make a brand new start of it Right there in old New York

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 20978

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 17 September 2012

90 days of New York

29 September 2012 - 30 November -0001

Dutchman in New York

Landen bezocht: